یک سری از سوالاتی که در رویدادهای کلاب‌هاوس مطرح شد، در قالب مستندی تکمیل و آماده مطالعه شما شده است.

سوالات
دارک وب کجاست؟
چگونه وارد دارک وب شویم؟
از کجا اکسپلویت های جدید را پیدا کنیم؟
آیا استفاده از TOR سبب Anonymity می‌شود؟

Surface Web
یا سطح نت اصطلاحاً به بخشی از وب اطلاق می شود که قابلیت جستجو و کنکاش عمومی را در سطح World Wide Web را دارای هستند، هر آنچه اطلاعات در دسترس عموم قرار دارد و قابلیت جستجو و index شدن در موتور های جستجو را دارا هستند در بخش سرفیس وب قرار دارند.

Deep Web
یا وب نامرئی و پنهانی، بخشی از وب می‌باشد که اطلاعات آن در پهنای اینترنت وجود دارند ولیکن قابلیت دسترسی و جستجو برای عموم را ندارد. به طور مثال اطلاعات ایمیل شما اطلاعات عرضه شده در تلگرام، واتساپ و یا برنامه‌هایی که نسخه تحت وب عمومی ندارند و مصادیق دیگر آن می توان از اطلاعات بانکی افراد و یا مقالاتی که با دریافت هزینه قابل دسترس برای شما می باشند، نام برد.

Dark Web
یا وب تاریک بخشی از دارک نت می‌باشد، شبکه‌ای شخصی و پوشیده است که ارتباطات آن فقط به صورت ارتباط یک زوج معتمد یعنی کاربر به کاربر (دوست به دوست) یا (F2F) است که از پروتکل‌ها و پورت‌های غیراستاندارد استفاده می‌کند.دارک‌نت‌ها متمایز از دیگر شبکه‌های رایج کاربر به کاربر هستند. به طوری که اشتراک گذاری به صورت Anonymous (مخفی بودن آدرس IP) است. که معمولا با استفاده از تور (TOR) یا شبکه پیازی (Onion) به آن دسترسی خواهید داشت. که بخش‌های امنیتی جامعه، پلیس‌های آگاهی مثل FBI شدیدا موضوعات و چالش‌های دارک وب را پیگیری می‌کنند.

Dark Net
بخش تاریک اینترنت که برای اتصال آن اولین گام اتصال به شبکه تور و در گام های بعد با توجه به سیاست‌های گروه ها یا فوروم‌های مختلف نیازمند استفاده از ابزارهای خاص و همچنین یک معرف برای وارد شدن به جمع آن ها هستید.

مصارف استفاده از این شبکه‌ها

  • اخبار سایت‌های هک شده، دیتاهای منتشر شده که به فروش گذاشته شده‌اند شامل پسوردهای منتشر شده، دیتابیس سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، کارت‌های اعتباری (CC, Debit Card, Paypal, Visa, Master) و …، ویزا، پاسپورت جعلی یا فایل فوتوشاپ و مواردی که به سرقت رفته است
  • خرید و فروش اکسپلویت‌های روز صفر (Zero Day)
  • خرید و فروش موارد غیرقانونی از قبیل اسلحه، مواد مخدر، قاچاق اعضای بدن و … (هیچ‌گاه به این گروه‌ها و سایت‌ها وارد نشوید و هیچ اطلاعات واقعی خود در اختیار این گروه‌ها و هکرها افشا نکنید)
  • دانلود رایگان فیلم‌هایی که روی پرده‌های سینمای هالیوود هستند ولی بر هر دلیلی توسط هکرها سرقت شده‌اند یا به صورت رایگان قرار داده شده اند
  • دانلود کتاب‌هایی که توسط دولت های امریکا ممنوع اعلام شده
  • دانلود کرک ابزارهای اسکنر یا کرک نرم‌افزارهای کاربردی که به فروش گذاشته می‌شوند مثل Core Impact

Search Engine
پربازدیدترین موتورهای جستجو که تعداد کاربران بسیار زیادی دارد و می‌توانید به راحتی در دارک وب سرچ کنید. برای جستجو می‌توانید از موارد ذیل استفاده کنید. توصیه ما استفاده از DuckduckGo می‌باشد.

DuckDuckGo
Ahmia
Kilos
Not Evil
HayStak
Torch